Σκοπός

Σκοπός της οδηγίας αυτής είναι να περιγράψει τους κανόνες εκείνους που αφορούν και ορίζουν την σωστή εμφάνιση και συμπεριφορά όλων των εργαζομένων στην ARGΟS SECURITY, καθώς και τον Κώδικα Ηθικής του Προσωπικού Ασφαλείας της Εταιρίας.

Περιγραφή

Εμφάνιση – Επαγγελματική Συμπεριφορά

Εισαγωγή

Η πρώτη εντύπωση που σχηματίζει κάποιος για την Εταιρία βασίζεται –σε μεγάλο ποσοστό– στην πρώτη επαφή που θα έχει με κάποιον από τους εργαζομένους της. Ο βαθμός στον οποίο κάποιος εργαζόμενος επηρεάζει και επιβάλλεται στους άλλους, εξαρτάται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από:

  • Την γενικότερη εμφάνιση και συμπεριφορά του. Η άψογη εμφάνιση και η σοβαρή, στιβαρή & τυπική συμπεριφορά, καθυποβάλλουν τον επισκέπτη. (Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος εχθρικός για να επιδείξει αυστηρότητα.)
  • Το επίπεδο και βαθμό του επαγγελματισμού του.

Φυσική Εμφάνιση

  • Η φυσική εμφάνιση σε κάθε χώρο εργασίας βασίζεται σε τέσσερα σημαντικά σημεία:
  • Ο εργαζόμενος πρέπει να φροντίζει να διατηρείται πάντα καθαρός, προσέχοντας ιδιαίτερα τα χέρια, το σώμα και το πρόσωπό του.
  • Το κούρεμά του πρέπει να είναι ομοιόμορφο χωρίς να καλύπτει το γιακά του πουκαμίσου και τα αυτιά. Το μουστάκι ή κοντό γένι επιτρέπονται, αρκεί να διατηρούνται περιποιημένα, καθαρά και ευπρεπή.
  • Πρέπει να ξυρίζεται καθημερινά και όχι πριν από 2 — 3 ώρες από την έναρξη της βάρδιας.
  • Τα αξεσουάρ που χαρακτηρίζουν περιθωριακές τάσεις μόδας ή τρόπου ζωής απαγορεύονται ρητά (π.χ. σκουλαρίκια, καδένες — δαχτυλίδια, τατουάζ, βαφές μαλλιών, ιδιόμορφα κουρέματα, κλπ).

Τρόπος Ένδυσης – Στολή

Η ένδυση, όπως και η φυσική εμφάνιση βασίζεται σε κριτήρια μεγίστης σημασίας, τα οποία την καθορίζουν σε κάθε χώρο εργασίας.

  • Το πουκάμισο αντικατοπτρίζει την εμφάνιση του εργαζόμενου. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να είναι πάντα καθαρό, καλοσιδερωμένο και τα κουμπιά θα πρέπει να είναι όλα κουμπωμένα.
  • Το παντελόνι και το σακάκι ή το μπουφάν, πρέπει να είναι καθαρά, σιδερωμένα και γενικότερα καλοδιατηρημένα. Η τσάκιση στο παντελόνι είναι απαραίτητη. Ρούχα εφαρμοστά ή υπερμεγέθη πρέπει να αποφεύγονται γιατί δεν δείχνουν σοβαρότητα. Φθορές, σκισίματα. ξηλώματα είναι ό,τι χειρότερο για την εικόνα της στολής, και όταν συμβούν, πρέπει να αποκαθίστανται άμεσα.
  • Η γραβάτα είναι το πιο βασικό εξάρτημα στην στολή. Πρέπει να είναι καθαρή, σιδερωμένη και σωστά δεμένη.
  • Τα Σήματα και Διακριτικά της Εταιρίας, να είναι εμφανή.
  • Υπηρεσιακή ταυτότητα με την φωτογραφία και τα στοιχεία του υπαλλήλου, αναρτημένη στο δεξί ημιθωράκιο.

Κάθε απόκλιση από τα παραπάνω καταστρέφει όλη την εικόνα της στολής.

Η στολή μας είναι η επαγγελματική τιμή μας και πρέπει να την φοράμε με υπερηφάνεια.

Υπευθυνότητες

Οι εργαζόμενοι στην ARGOS SECURITY έχουν τις πιο κάτω ευθύνες:

  1. Επίδειξη ενδιαφέροντος και συνεχής επαγρύπνηση κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
  2. Μη παραβίαση της ισχύουσας ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ.
  3. Ευγενική και κόσμια συμπεριφορά προς το κοινό.
  4. Ακρίβεια στην τήρηση των ωραρίων εργασίας. Πιστή ακολουθία του βαρδυολογίου του. Απαγορεύεται αλλαγή της βάρδιας, χωρίς την άδεια του Επόπτη.
  5. Ακρίβεια στην τήρηση των χρόνων εκτέλεσης της κάθε ενέργειας (πχ. εσωτερικές και εξωτερικές περιπολίες, άνοιγμα/κλείδωμα θυρών, έναρξη/παύση μηχανών, κλπ.)
  6. Πιστή και σχολαστική τήρηση των εντολών και οδηγιών φύλαξης (Γενικά & Ειδικά καθήκοντα Φύλαξης).
  7. Η αποτροπή δημιουργίας επεισοδίων ή κινδύνων για τους επισκέπτες, το προσωπικό, τα κτίρια & τα οχήματα στις εγκαταστάσεις του φορέα ανάθεσης και η προστασία από παντός είδους κίνδυνο.
  8. Απαγορευμένες δραστηριότητες εν ώρα υπηρεσίας: Ιδιωτικές τηλεφωνικές συνδιαλέξεις, κάπνισμα όταν δεν επιτρέπεται, κατανάλωση τροφών / ποτών, χρήση απαγορευμένων ουσιών / αλκοόλ / τοξικών ουσιών / φαρμάκων, αποδοχή επισκέψεων φιλικών ή συγγενικών προσώπων, σύναψη δανείων ή δημιουργία οικονομικών εκκρεμοτήτων με πελάτες ή προσωπικό, ανάπτυξη οικείων σχέσεων ή δεσμών με μέλη του προσωπικού, θέση σε λειτουργία ή χρήση μηχανημάτων / οχημάτων κλπ που ανήκουν στον πελάτη, καταστρέφει εγκαταστάσεις και την περιουσία της αναθέτουσας αρχής, παραβαίνει τις καθορισμένες οδηγίες Ασφαλείας και Υγιεινής, αδιαφορεί για θέματα πυρκαγιάς & άλλων εκτάκτων καταστάσεων, κάνει χρήση φιαλών αερίου, εύφλεκτων υλικών κλπ., κάνει αλόγιστη χρήση ανελκυστήρων & κυλιόμενων κλιμάκων, δημιουργεί θόρυβο κλπ.
  9. Παράσταση στις Αστυνομικές ή Δικαστικές Αρχές και παροχή πληροφοριών, για όσα συμβάντα υπήρξαν μάρτυρες. Για κάθε κλήση ή εμπλοκή του σε δίκη (σαν μάρτυρας, κατηγορούμενος ή μηνυτής) ΟΦΕΙΛΕΙ πριν από οποιαδήποτε ενέργεια να ενημερώσει την Εταιρία.
  10. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ σε ώρα εκτός υπηρεσίας να πραγματοποιείται από τον εργαζόμενο επίσκεψη σε σημείο φύλαξης, είτε αυτό είναι το «δικό» του ή οποιοδήποτε άλλο πόστο.
  11. Άμεση ενημέρωση της εταιρίας σε περίπτωση αλλαγής προσωπικών του δεδομένων (π.χ. διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνο οικίας, κινητό τηλέφωνο κλπ.).
  12. Άμεση ενημέρωση της εταιρίας σε περίπτωση έλλειψης ή αντικατάστασης υλικών / μέσων για την εκτέλεση της υπηρεσίας των (Βιβλία Αναφορών, Συμβάντων / εισερχομένων & άλλα έντυπα έγγραφα, φανοί νυκτός, ρολόι περιπολίας, ασύρματοι, κλπ.)
  13. Δεν ξεχνούμε ποτέ το τρίπτυχο που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της αποτελεσματικότητάς μας : «Ο Φύλακας → παρατηρεί / διαπιστώνει / αναφέρει».
  14. Μην Ξεχνάτε ποτέ: Οι υπηρεσίες μας έχουν ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟ χαρακτήρα και όχι ΚΑΤΑΣΤΑΛΤΙΚΟ. Σε τέτοια περίπτωση, ειδοποιούμε άμεσα τις αρμόδιες Αρχές (Αστυνομία, Πυροσβεστική κλπ), που επιλαμβάνονται αναλόγως.

Κώδικας Ηθικής του Προσωπικού Ασφαλείας

  1. «Η διεξαγωγή των επιχειρήσεων και η τήρηση των διαδικασιών ασφαλείας ΔΕΝ σταματούν ΠΟΤΕ και για ΚΑΝΕΝΑΝ λόγο”. Αυτό, ΔΕΝ πρέπει να ξεχνιέται ποτέ.
  2. Το προσωπικό θα πρέπει να διατηρείται σε ΑΡΙΣΤΗ φυσική κατάσταση, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του, η συνεχής επαγρύπνησή του και η ταχύτητα των αντανακλαστικών του.
  3. Ο εργαζόμενος πρέπει να καταλάβει ότι με τις υπηρεσίες του, προστατεύει ζωές και περιουσίες και να πιστεύει ότι ασκεί ένα πολύ ενδιαφέρον, ζωτικό και τιμημένο επάγγελμα.
  4. Έχει καθήκον να μαθαίνει τα πάντα γύρω από τη δουλειά του και να βελτιώνει τις γνώσεις του.
  5. Η όλη συμπεριφορά του πρέπει να διέπεται από τιμιότητα, ειλικρίνεια, συνέπεια και πιστή εκτέλεση των λαμβανομένων οδηγιών.
  6. Κατά τη διεξαγωγή της υπηρεσίας του, θα θέτει υπεράνω όλων, το συμφέρον της εταιρίας και του πελάτη, στις εγκαταστάσεις του οποίου εργάζεται.
  7. Πρέπει να συνεργάζεται πλήρως με τους συναδέλφους του στην ίδια φύλαξη, θεωρώντας ότι είναι όλοι μέλη της ίδιας οικογενείας με κοινά ιδεώδη και στόχους.
  8. Οφείλει να έχει πίστη και αφοσίωση στους ιεραρχικά ανωτέρους του μέσα στην Εταιρία, την οποία πρέπει πάντα να τιμά και να προάγει την άριστη εικόνα της προς τα έξω.
  9. Πρέπει να είναι αμερόληπτος και δίκαιος κριτής κάθε πράξης ή γεγονότος, του οποίου η διερεύνηση του έχει ανατεθεί ή για το οποίο συντάσσει και υποβάλλει υποχρεωτική αναφορά. Δεν πρέπει ποτέ να αποκρύπτει την αλήθεια των γεγονότων λόγω ιδιοτελών ή άλλων σκοπών.
  10. ΟΦΕΙΛΕΙ να συντηρεί σε άριστη κατάσταση τα υλικά, μηχανήματα και τον εν γένει εξοπλισμό που η εταιρία, ή ο πελάτης του εμπιστεύονται να χρησιμοποιεί για την εκτέλεση της αποστολής του, να αναφέρει κάθε παρουσιαζόμενη δυσλειτουργία τους και να δικαιολογεί οποιαδήποτε φθορά ή απώλειά τους.
  11. Οφείλει να τηρεί το επαγγελματικό απόρρητο καθ’ όλη την διάρκεια και μέχρι την περάτωση της Σύμβασης. Επίσης, δεν θα χρησιμοποιεί κατά τρόπο επιζήμιο για τον πελάτη, τις πληροφορίες που περιέχονται σε γνώση του.
  12. Θα ενεργεί πάντοτε καλόπιστα, σύμφωνα με τα συναλλακτικά ήθη, με τον ισχύοντα στο κλάδο μας κώδικα δεοντολογίας, με την προσήκουσα διακριτικότητα και δεν θα συμμετέχει σε δραστηριότητες ασυμβίβαστες με τις υποχρεώσεις απέναντι στην αναθέτουσα αρχή.
  13. Οι φύλακες, δεν πρέπει ΠΟΤΕ να συγκαλύπτουν παραβατικότητες και λάθη συναδέλφων που πέφτουν στην αντίληψή τους, αλλά να ενημερώνουν τον Επόπτη τους αμέσως για αυτά. Έστω και μία «σταγόνα» λάθους, μπορεί, λόγω κακού χειρισμού, να εξελιχθεί σε «χείμαρρο» που να μας συνεπάρει και να μας εκθέσει στον πελάτη.
  14. Οι φύλακες, θα προσπαθούν με την εξωτερική τους εμφάνιση, την συμπεριφορά τους, τις ενέργειες τους (κινούμενοι πάντα στα πλαίσια των αρχών που έχουν διδαχθεί στην βασική και την ειδική εκπαίδευση τους και των Κανονισμών Ασφαλείας του φορέα ανάθεσης) και την εν γένει επιβλητικότητά τους, να ενισχύσουν το αίσθημα ασφάλειας προς το διοικητικό και εργατικό προσωπικό του φορέα ανάθεσης και τους επισκέπτες, προσπαθώντας να προστατεύσουν ανθρώπινες ζωές και διατηρώντας σε συνεχή βάση ένα ευχάριστο και χωρίς απειλή περιβάλλον.
  15. Θα συνεργάζονται στενά και ενεργά με το Αρμόδιο Προσωπικό του φορέα ανάθεσης και τα Σώματα Ασφαλείας, για την παροχή του υψηλότερου επιπέδου ετοιμότητας, προστασίας και ανταπόκρισης.
  16. Θα προσφέρουν υπηρεσίες με γνώμονα και τελικό αποδέκτη του άξονα συμπεριφοράς τους την ΑΣΦΑΛΕΙΑ και ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ των υπαλλήλων & επισκεπτών του πελάτη, έτσι ώστε όχι μόνο να ανταποκρίνονται σε δύσκολες καταστάσεις και περιστατικά αλλά και να παρουσιάζουν μία θετική εικόνα του πελάτη προς την κοινωνία και τους πολίτες.

Ποινικές ρήτρες

  1. Σε περίπτωση που εργαζόμενος δεν ακολουθεί πιστά, παραβλέψει ή περιπέσει σε κάποιο από τα ανωτέρω παραπτώματα, την πρώτη φορά του γίνεται έγγραφη αναφορά και επίπληξη για την οποία ενημερώνεται και συνυπογράφει. Σε περίπτωση υποτροπής, αυτομάτως θέτει τον εαυτόν του εκτός εταιρίας, χωρίς ουδεμία απαίτηση απ' αυτήν.
  2. Σε περίπτωση που εργαζόμενος με ενέργειες ή παραλείψεις του κατά την διάρκεια της υπηρεσίας του, επιφέρει ζημιά (οικονομική ή υλική) στην περιουσία του πελάτη (πχ. αδικαιολόγητα αυξημένοι λογαριασμοί τηλεφώνου, φθορά μηχανημάτων ή συσκευών, κλπ.), οφείλει, με δικές του δαπάνες, να αποκαταστήσει αυτήν.
  3. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο εξής: Σε περίπτωση που οποιοσδήποτε εργαζόμενος ευρεθεί να κοιμάται ή να απουσιάζει από το πόστο εργασίας του (φύλαξη) άνευ λόγου και ενημερώσεως προς τον Υπεύθυνο Επόπτη της Εταιρείας, αυτομάτως θα απολύεται χωρίς να δικαιούται ουδεμία αποζημίωση ενώ η Εταιρεία θα δύναται να αναζητήσει τις όποιες νομικές ευθύνες από αυτόν.